Insights

Launch Report: BMW iX3 – conventional and balanced electrification

Neil King | 19 Apr 2021

Über den Autor

Neil King

Head of Forecasting at EV Volumes

Neil joined EV Volumes in March 2023 to assume responsibility for their global forecasting activities, leveraging the data and expertise held within EV Volumes and across the wider Autovista Group. He has been with Autovista Group since 2016 and has over 25 years of experience in automotive industry research and analysis, consulting, forecasting, and data journalism.

BMW iX3 auf einer Straße mit Wiese im Hintergrund

The iX3 is BMW’s first pure-electric X model and is the most conventional, being effectively a battery-electric vehicle (BEV) version of the best-selling X3.

The iX3 offers good performance, with strong linear acceleration – as usual for a battery-electric vehicle (BEV). The model also strikes a good balance between power and battery capacity, with competitive electricity consumption. In terms of agility and dynamics, the iX3 is slightly better than its direct rivals overall. As the battery is located under the car, this also explains the good roadholding.

Standard equipment is comprehensive, including three-zone climate control, heated and powered front seats (with memory function on the driver’s side), BMW Teleservices and wireless phone charging. Safety features include emergency-assist and rear cross-traffic alert. The 458km range of the iX3 is second only to the Jaguar I-Pace’s 470km range, and it has the fastest charging time when connected to an 11kw AC wallbox, of 7.5 hours.

In addition to BMW’s strong brand image, the iX3 is supported by the company’s longer expertise in electrification. This started with the i3, which has been on the market since 2013, and was followed by plug-in hybrid (PHEV) engines offered on different models in the range, including one for the brand’s X family.

As the first conventional BEV from BMW, the iX3 compares well against key competitors. It is offered at an attractive entry price point and the popularity of both the brand and the X3 range should ensure plenty of demand. Given that the iX3 is very close to the X3, BMW’s D-SUV range is now available in diesel, petrol, PHEV and BEV versions.

Click here or on the image below to read Autovista Group’s benchmarking of the BMW iX3 in France, Spain and the UK. The interactive launch report presents new prices, forecast RVs and SWOT (strengths, weaknesses, opportunities and threats) analysis.

Dieses Bild hat ein leeres Alt-Attribut. Der Dateiname ist BMW-1024x652.jpg

Ja, ich möchte mich für den Autovista24-Newsletter anmelden

* Pflichtfeld

Ja, ich möchte folgende E-Mails erhalten:
Autovista24: europaweite Nachrichten und Insights - Täglicher Versand von Autovista Limited, auf Englisch

In unseren E-Mails verwenden wir Pixel, die uns zeigen, wenn Sie unsere E-Mails öffnen, weiterleiten oder Links anklicken. Dies hilft uns, die Leistung und Wirksamkeit unserer E-Mails zu messen. Wir kombinieren dies mit den Informationen, die Sie bei der Newsletter Anmeldungen angeben haben und Ihren Browsing-Informationen, damit wir unser Marketing besser auf Sie zuschneiden und verbessern sowie Ihre Benutzererfahrung auf unserer Website personalisieren können. Indem Sie sich anmelden, stimmen Sie der Verwendung Ihrer Daten zum Zweck der Zusendung der ausgewählten E-Mails und der Verwendung von Zählpixeln zu. Sie können Ihre Zustimmung zum Erhalt unserer E-Mails und dem Verwenden der Zählpixel jederzeit widerrufen, indem Sie dem Link zum E-Mail-Präferenzzentrum folgen, der in jeder E-Mail enthalten ist, die Sie erhalten. Weitere Informationen über die Verarbeitung Ihrer persönlichen Daten finden Sie in der Eurotax Datenschutzerklärung.