News

Podcast: From leasing company to mobility provider – ALD Automotive

Phil Curry | 01 Jun 2020

Über den Autor

Phil Curry

Editor Daily Brief

Phil Curry, Autovista24 Editor, is a seasoned automotive journalist, always keen to seek out and explain the latest industry developments

Ein Esstisch mit Geschirr, einem Mikrofon und Kopfhörer

1 June 2020

Autovista Group’s chief economist Christof Engelskirchen speaks to John Saffrett, deputy CEO of ALD Automotive, about how a leasing company needs to ‚build muscle‘ to create a truly digital customer experience. They discuss the remarketing risks for the internal combustion engine and how used car markets need to be built to be able to absorb the increasing amount of electric vehicles. John predicts that companies will scrutinise costs associated with the mobility of their staff and will be looking for flexibility in contracts and potentially shorter commitments.

Artikel die Sie auch interessieren könnten

What is total cost of ownership?

30 Apr 2021

What is total cost of ownership (TCO)? Daily Brief editor Phil Curry explains the terminology and its importance as a cost-comparison tool. https://youtu.be/eAdDKMIsWxQ To get...

Are EVs as green as they seem?

30 Apr 2021

The last year has been dominated by a single health emergency that brought the world to its knees. But for decades, scientists and campaigners have...

Updated whitepaper: How will COVID-19 shape used-car markets?

23 Apr 2021

The latest edition of Autovista Group’s whitepaper: How will COVID-19 shape used-car markets? considers the third-wave of coronavirus infections across Europe, and looks at the lessons learned a year...

Ja, ich möchte mich für den Autovista24-Newsletter anmelden

* Pflichtfeld

Ja, ich möchte folgende E-Mails erhalten:
Autovista24: europaweite Nachrichten und Insights - Täglicher Versand von Autovista Limited, auf Englisch

In unseren E-Mails verwenden wir Pixel, die uns zeigen, wenn Sie unsere E-Mails öffnen, weiterleiten oder Links anklicken. Dies hilft uns, die Leistung und Wirksamkeit unserer E-Mails zu messen. Wir kombinieren dies mit den Informationen, die Sie bei der Newsletter Anmeldungen angeben haben und Ihren Browsing-Informationen, damit wir unser Marketing besser auf Sie zuschneiden und verbessern sowie Ihre Benutzererfahrung auf unserer Website personalisieren können. Indem Sie sich anmelden, stimmen Sie der Verwendung Ihrer Daten zum Zweck der Zusendung der ausgewählten E-Mails und der Verwendung von Zählpixeln zu. Sie können Ihre Zustimmung zum Erhalt unserer E-Mails und dem Verwenden der Zählpixel jederzeit widerrufen, indem Sie dem Link zum E-Mail-Präferenzzentrum folgen, der in jeder E-Mail enthalten ist, die Sie erhalten. Weitere Informationen über die Verarbeitung Ihrer persönlichen Daten finden Sie in der Eurotax Datenschutzerklärung.